Problémy s termostatem
termostat
Ahojte vymenil som na Feliic termostat a neviem ci mi ukazuje teplotu správne. Doteraz som mal rucicku na cirake medzi 70 a 110 a teraz s novym termostatom mam rucicku asi 5mm nad tou ciarkou co je medzi 70 a 110 je to správne?
Ked sa rozbehnem rucicka mi ide hore postupne a potom trochu klesne ale stale je asi tak 5mm nad ryskou
Ked sa rozbehnem rucicka mi ide hore postupne a potom trochu klesne ale stale je asi tak 5mm nad ryskou
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
Predpokladam ze mas ten plastovej domecek na termostat napis co presne a jak si menil zda jen vnitrek nebo celej a zda i cidlo nebo to ne atd atd co je to za vyrobce apod kazdopadne by to nemelo delat .
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
Ano, může to dělat jak otvírá a zavírá termostat.Záleží, který výrobce to je. Měl jsem to samé.Teď mám francouze a ten se ustálí na prostřední čárce a skoro se nehne. Po zahřátí by se mohla ručička ustálit nad tou čárkou nebo na ní. Samozřejmě, když zastavíš (na semaforu)tak vystoupí výše a měl by sepnout větrák.
Re: termostat
Já mám taky ručičku tak 1 mm nad tou prostřední čárkou ale když zastavím v koloně a stojím dost dlouho tak vyleze na 110 a až tam větrák sepne avšak teplota nespadne dokud zase nejedu.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
Tak ten vetrak nema takovou silu aby to zas ochladil na 90st ale zamezi dalsimu stoupani. Kdyz to bude 1mm pod nebo nad carkou 90st je to porad ok.
- MartinB
- Příspěvky: 661
- Registrován: pon 15. zář 2008 17:31:55
- Bydliště: Opava/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
Možná, že jen plaším ale je to dobře aby termostat ukacoval pořád takhle :
Když byl nový, tak ukazoval přesně 90°C.
Když byl nový, tak ukazoval přesně 90°C.
MartinB a jeho Felí 50 kiloWattová kráska v kombajnu
Můžeš se mrknout
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... 16&t=15025
Můžeš se mrknout
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... 16&t=15025
Re: termostat
Od včera mám vyměněný termostat za 1200Kč total origo a první který ukacuje opravdu skvěle, drží ručičku vodorovně, asi 93C a ani se nehne. Ostatní co jsem měl na tom byly hůře.
MartinB: je to naprosto v pořádku.
MartinB: je to naprosto v pořádku.
- MartinB
- Příspěvky: 661
- Registrován: pon 15. zář 2008 17:31:55
- Bydliště: Opava/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
no uvidíme jak se bude projevovat v zimě, kdyžtak se vymění...
MartinB a jeho Felí 50 kiloWattová kráska v kombajnu
Můžeš se mrknout
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... 16&t=15025
Můžeš se mrknout
http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... 16&t=15025
Re: termostat- řešení problému s plastem
Hele, já už jsem to tady řešil kdysi dávno, auto už nemám ale jezdí to dodnes. Já to dělal na BMM kde byla vyměměná přístrojovka tak kvuli čidlu. Jinak mám pár let i Mpi a tam jsem si s termostaty užil a utratil spoustu peněz. Pokud bych měl znovu problém už bych to řešil jenom tak.
Základní výhoda je že pokud odejde termostat (jakože ty staré provedeníjsou kvalitní a navíc levné) tak jednoduše vyměníte jen termostat za 100,- a jezdíte dál.
http://img143.imageshack.us/i/novytermostatme3.jpg/
Základní výhoda je že pokud odejde termostat (jakože ty staré provedeníjsou kvalitní a navíc levné) tak jednoduše vyměníte jen termostat za 100,- a jezdíte dál.
http://img143.imageshack.us/i/novytermostatme3.jpg/
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11174
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat- řešení problému s plastem
Aleši
tohle přece jde udělat i s plastovým termostatem, jsou dva druhy vík, jeden termostat drží plastové packy a druhý termostat drží ve víku segrovka, čili rovněž jen měníš termostat a víko zůstává. Takže opět nemusím bastit nějakej hliníkovej domek z fáva a vymýšlet kam dám čidlo.
tohle přece jde udělat i s plastovým termostatem, jsou dva druhy vík, jeden termostat drží plastové packy a druhý termostat drží ve víku segrovka, čili rovněž jen měníš termostat a víko zůstává. Takže opět nemusím bastit nějakej hliníkovej domek z fáva a vymýšlet kam dám čidlo.
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat- řešení problému s plastem
zajímavá práce.ja jsem koupil polskej se segrovkou.koupil německej termostat wahler na fava seřizl obvod a nasadil pod segrovku,pro pečlivost lehce zatmelil a je termostat kvalitní a hlavně fakčí
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
Re: termostat- řešení problému s plastem
Zdar,
nechci zakládat nové téma tak to dám sem. :-d
potřebuji poradit jak ovzdušnit topení. Problém nastal jak jsem vyměnil termostat, a protože mám LPG tak všechen tlak vody jde do reduktoru a už se neovzdušní topení. Není někde na topení nějaký ventil nebo se to časem ovzdušní samo? Díky za případné rady.
nechci zakládat nové téma tak to dám sem. :-d
potřebuji poradit jak ovzdušnit topení. Problém nastal jak jsem vyměnil termostat, a protože mám LPG tak všechen tlak vody jde do reduktoru a už se neovzdušní topení. Není někde na topení nějaký ventil nebo se to časem ovzdušní samo? Díky za případné rady.
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat- řešení problému s plastem
mám taky lpg a když měním kapalinu tak nejdřív doleju do nádržky vodu napunpuju rukou hadice od chladiče to trochu klesne.pak vyndám čidlo teploty vody na termostatu a parkrát nastartuju ,nejlepe když ti to někdo hlídá aby ti voda nevilítla.
nech zaplé topení na červenou.po čase se bude hrnout voda k termostatu a jen vše zandat zpět.zbytek už uletí přes víčko
nech zaplé topení na červenou.po čase se bude hrnout voda k termostatu a jen vše zandat zpět.zbytek už uletí přes víčko
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat- řešení problému s plastem
Topení ve feldě se odvzdušní samo,stačí naplnit nádržku,vyndat čidlo teploty,počkat chvilku a kapalina se objeví v tělese termostatu.Jakmile je plná komora ,tak vrátit zpět čidlo a zajistit.Potom nastartovat a několikrát vyššími otáčkami,aby se vytvořil tlak v motoru vytlačit bublinu z topení.Pozná se to podle teploty hadic k topení.Topný okruh se u feldy nezavírá.Pouze se reguluje klapkama a větrákem.
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: domeček termostatu
Novy termostat 807Kc - Opava - tak tu mr*ku pujdu reklamovat. Jsou praskle obe pacicky, drzici akcni clen. Takze jedine wahler a hlinik.Lugosy píše:Panove, jeste, ze nemame sani z plastu, jako nektera nova "auta". Nez jsem to zjistil, tak 2 litry fridexu fuc. Novy termostat 807Kc - Opava. Proste ten plast praska, viz. priloha, kde je muj termostat z roku 1997. Vydrzel skoro 300kkm a teplotu ma OK. Protoze nejdou vkladat obrazky, tak http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.php
Naposledy upravil(a) Lugosy dne sob 18. říj 2014 21:54:28, celkem upraveno 2 x.
Re: domeček termostatu
Taky prihodim fotku jak se da predelat domek termostatu zustal jsem stale u plastu... http://www.jpeg.cz/view-282_Fotografie0097.jpg.html ... Jen jsem tam musel dat navic tesneni co se dava na hlinikovej domek.
no design car...
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... -> MotorExcel
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... -> MotorExcel
Termostat
Ahoj, omlovám se za další téma ohledně termostatů, ale po přečtení různých zde uvedených diskuzí, je vždy problém v termostatu a to je ten háček.
Mám 1,3 MPI 1997 a přes zimní období vždy ten stejný problém - netopí, rep. se málo zahřeje.
V podstatě během dvou zim už jsem měnil cca 6 termostatů s výsledkem, že termostat v lepším případě fungoval dobře asi dva týdny. Termostaty jak originální, tak polské a i nějaký koncernový( typ si nepamatuji, byl made in germany)
Teplota dosahuje v průměru 70°a chladič je teplý.
Chladící kapalina je na jaře vyměněná systém propláchlý a kapalina je i po necelém roce čistá.
Před poslední výměnou, kdy tam byl originál škoda, se mi motor zahřál po 7km meziměsto na necelých 70°i s topením a teplým chladičem, po 20km i na necelých 90°
Tak jsem vyměnil termostat prozměnu za polský, který běžně prodávají bez reklamací a dopadlo to ještě hůř. Na 70°se auto ohřeje až po 15km a to jen za předpokladu, že stáhnu topení asi na 1/3 výkonu. Jinak by se ručička snad ani deodlepila z místa a dobře topit to snad začne tak po 30km na dálnici.
Mimo toho německého jsem vždy měnil termostat i s celým tím plastovým držákem včetně těsnení.
Mám 1,3 MPI 1997 a přes zimní období vždy ten stejný problém - netopí, rep. se málo zahřeje.
V podstatě během dvou zim už jsem měnil cca 6 termostatů s výsledkem, že termostat v lepším případě fungoval dobře asi dva týdny. Termostaty jak originální, tak polské a i nějaký koncernový( typ si nepamatuji, byl made in germany)
Teplota dosahuje v průměru 70°a chladič je teplý.
Chladící kapalina je na jaře vyměněná systém propláchlý a kapalina je i po necelém roce čistá.
Před poslední výměnou, kdy tam byl originál škoda, se mi motor zahřál po 7km meziměsto na necelých 70°i s topením a teplým chladičem, po 20km i na necelých 90°
Tak jsem vyměnil termostat prozměnu za polský, který běžně prodávají bez reklamací a dopadlo to ještě hůř. Na 70°se auto ohřeje až po 15km a to jen za předpokladu, že stáhnu topení asi na 1/3 výkonu. Jinak by se ručička snad ani deodlepila z místa a dobře topit to snad začne tak po 30km na dálnici.
Mimo toho německého jsem vždy měnil termostat i s celým tím plastovým držákem včetně těsnení.
Re: Termostat
Ahoj, nenadpadá mě nic jinýho, než stále dokola termostat...já jich vyměnil taky 6 za dva roky...polské i origo, než jsem narazil na dobrý kus... ještě mě napadá, na kolik máš ředěnou chldicí kapalinu? Mám dojem, že pokud je moc "hustá", je taky problém s ohříváním... Krt€K
"Nemusíte to pochopit. Stačí to přijmout."
"Lepší bejt druhej, než mrtvej."
"Cover the face,fuck the base."
"Když to krvácí,můžem to zabít."
"Když tančíš s ďáblem,ďábel se nikdy nezmění.Ďábel změní tebe."
"Lepší bejt druhej, než mrtvej."
"Cover the face,fuck the base."
"Když to krvácí,můžem to zabít."
"Když tančíš s ďáblem,ďábel se nikdy nezmění.Ďábel změní tebe."
Re: Termostat
To snad není možný, tolik termostatů? To je dělají snad z másla, ne? Já mám ted taky rozbitej termostat, ale auto topí, voda se ohřeje tak na 75, víc ani prd, jen když to stojí na místě, takže mě taky čeká výměna. Snad nedopadnu jako ty
-
- Příspěvky: 4180
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat
no a co víčko nádobky ? je v cajku ? těsní ?
problém s víčkem dělá dvě věci buď se to stále přehřívá>vaří
nebo to neohřívá
problém s víčkem dělá dvě věci buď se to stále přehřívá>vaří
nebo to neohřívá
Re: Termostat
Víčko myslím bude dobré, když ho povolím při zahřátém autě, tak to foukne přetlak.
Kapalina, nevím, ředil jsem ji tak odhadem asi na -35°, ale i tak až na tento poslední termostat, jak jsem uvedl na začátku zhruba dva týdny fungovali dobře.
Už mi to hlava nebere , to že je mi zima bych ještě přežil, ale co chudák motor a ta spotřeba (když jsem ji měříval, mi vzrostla o necelý litr při špatném termu)
Ještě jsem slyšel názor,že jej mám nechat pár minut vyvařit. Což se mi nějak nezamlouvá, protože z dob kdy jsem měl 120 mi právě začal termostat fikslovat, když jsem auto uvařil.
Kapalina, nevím, ředil jsem ji tak odhadem asi na -35°, ale i tak až na tento poslední termostat, jak jsem uvedl na začátku zhruba dva týdny fungovali dobře.
Už mi to hlava nebere , to že je mi zima bych ještě přežil, ale co chudák motor a ta spotřeba (když jsem ji měříval, mi vzrostla o necelý litr při špatném termu)
Ještě jsem slyšel názor,že jej mám nechat pár minut vyvařit. Což se mi nějak nezamlouvá, protože z dob kdy jsem měl 120 mi právě začal termostat fikslovat, když jsem auto uvařil.
- Tweety
- Příspěvky: 1433
- Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
Mně se stalo, že když se mi termostat otevřel, tak se šprajcnula pružinka a zustal pootevřený, takže stále trochu protíkal. Vyndal jsem ho ven z auta i z toho plastovýho domečku. Pružinku jsem odsekl, takže se hned zavřel. Šoupnul jsem ho do hrnce z vodou, vrazil tam teploměr a zkoumal kdy se začne otevírat a jestli se nesekne. Jak začla stoupat tepltota někde kolem 80(asi už je to dávno), tak se začal pomalu otevírat a přes 90 už byl úplně otevřený. Po vyndání se krásně zavřel a i v autě fungoval bez problémů zase dál. Takže nějakých 100 stupňů mu určitě neublíží.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=25423
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=25423
-
- Příspěvky: 4180
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: termostat
s tím vyvařením je to pravda , poradil mi to kdysi strýc , kdysi doš 120 jsem dal nový a neohřívala se ,
udělal jsem co radil a už jsem na něj nešáhl
postup : vařit vodu dá ttermostat ať se otevře a pak ho hned ve studený schladit , takto aspoň 3x
udělal jsem co radil a už jsem na něj nešáhl
postup : vařit vodu dá ttermostat ať se otevře a pak ho hned ve studený schladit , takto aspoň 3x
Re: termostat
Dneska sem vyměnil půlku termostat, ale nejde mi na rozum, že když sem vyndal ten starý, tak byl zavřený. Přitom se mi auto ohřálo tak na 75...ted s tím novým drží zase krásně 90...takže taky zkusím hrnec s vodou
Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Jako x feldařů jsem už také vícekrát měnil termostat. Vždy vydržel cca 1-2roky a byly to jak česká výroba, tak Polsko... Inspirován nabízeným řešením zde na foru jsem se rozhodl tentokrát pro variantu:
Náhrada termostatu Felicia termostatem z Favorita (myšleno jen to "střevo"):
- zakoupil jsem "střevo" Wahler za 120,-Kč pro Favorita (ještě mi nabízeli ve stejné ceně francouzský Vernet, zvítězil německý původ a také více zmínek zde na foru) + nový těsnící kroužek (když už tak už)
- vzal jsem plastový domeček z dříve vymontovaného vadného polského termostatu a vybral z něj to původní střevo (zajištěno vnitřní segrovkou)
- na lem nového Wahlera (cca průměr 60mm) jsem si namaloval fixem průměr původního "střeva" z Polska (jako šablona posloužilo namotat na to tělo drát průměr cca 2mm a podle něj pak obtáhnout fixem dokola)
- nůžkama na plech hrubě ostříhal (nic moc mi to nešlo - tupé nůžky a měkký tenký plech, ale při troše opatrnosti se dalo...)
- z nedostatku jiné techniky upnul vrtačku do svěráku, do kleštiny brusné cigáro a pak krouživým pohybem ostříhaného Wahlera v ruce kolem dokola cigára jsem zbrousil jeho lem až šel vkládat do domečku
- nyní nastal nečekaný problém oproti předpokladu zde na foru - lem mi sice šel krásně do domečku, ale to tělo se nevešlo dál do domečku, nešlo kvůli tomu vložit tak, aby ten lem dosedl až na dno osazení (původní "střevo" má lem vložen až do hloubky cca 4mm). Musel jsem ostrým břitem ten otvor v domečku strouhat tak dlouho, až se tam natěsno to tělo vešlo a lem dosedl na dno (naštěstí jen plast, tak to šlo dobře)
- zajistil segrovkou (opravdu tam není žádná klasická drážka pro zapadnutí segrovky, je to zřejmě řešeno tak, že segrovka má dost velkou rozpírací sílu a její ostré hrany se "zakousnou" do plastu, postupně tomu asi i ještě více pomůže pak teplota při provozu)
- našrouboval domeček s novým kroužkem (nejsem si jistý jestli bylo i při minulé montáži Poláka, ale nyní jsem si všiml, že u šroubů příruba dosedla, ale mezi šrouby mírně odstávala - prostě pružila, nebyla tak tuhá, aby přetlačila nový kroužek, nicméně vše bezpečně těsní)
První zkušenost z funkce výborná, je to opravdu rozdíl s novým termostatem oproti vadnému co otvíral kolem cca 75...nyní krásně a nehnutě fous nad čarou 90. Ale teprve čas ukáže, zda ten Wahler mělo smysl tam "roubovat", nové termostaty do Feldy taky nějakou dobu dobře makaly...
Je to sice dlouhé, ale muselo to ven...tak se omlouvám. Třeba to někomu pomůže...
Náhrada termostatu Felicia termostatem z Favorita (myšleno jen to "střevo"):
- zakoupil jsem "střevo" Wahler za 120,-Kč pro Favorita (ještě mi nabízeli ve stejné ceně francouzský Vernet, zvítězil německý původ a také více zmínek zde na foru) + nový těsnící kroužek (když už tak už)
- vzal jsem plastový domeček z dříve vymontovaného vadného polského termostatu a vybral z něj to původní střevo (zajištěno vnitřní segrovkou)
- na lem nového Wahlera (cca průměr 60mm) jsem si namaloval fixem průměr původního "střeva" z Polska (jako šablona posloužilo namotat na to tělo drát průměr cca 2mm a podle něj pak obtáhnout fixem dokola)
- nůžkama na plech hrubě ostříhal (nic moc mi to nešlo - tupé nůžky a měkký tenký plech, ale při troše opatrnosti se dalo...)
- z nedostatku jiné techniky upnul vrtačku do svěráku, do kleštiny brusné cigáro a pak krouživým pohybem ostříhaného Wahlera v ruce kolem dokola cigára jsem zbrousil jeho lem až šel vkládat do domečku
- nyní nastal nečekaný problém oproti předpokladu zde na foru - lem mi sice šel krásně do domečku, ale to tělo se nevešlo dál do domečku, nešlo kvůli tomu vložit tak, aby ten lem dosedl až na dno osazení (původní "střevo" má lem vložen až do hloubky cca 4mm). Musel jsem ostrým břitem ten otvor v domečku strouhat tak dlouho, až se tam natěsno to tělo vešlo a lem dosedl na dno (naštěstí jen plast, tak to šlo dobře)
- zajistil segrovkou (opravdu tam není žádná klasická drážka pro zapadnutí segrovky, je to zřejmě řešeno tak, že segrovka má dost velkou rozpírací sílu a její ostré hrany se "zakousnou" do plastu, postupně tomu asi i ještě více pomůže pak teplota při provozu)
- našrouboval domeček s novým kroužkem (nejsem si jistý jestli bylo i při minulé montáži Poláka, ale nyní jsem si všiml, že u šroubů příruba dosedla, ale mezi šrouby mírně odstávala - prostě pružila, nebyla tak tuhá, aby přetlačila nový kroužek, nicméně vše bezpečně těsní)
První zkušenost z funkce výborná, je to opravdu rozdíl s novým termostatem oproti vadnému co otvíral kolem cca 75...nyní krásně a nehnutě fous nad čarou 90. Ale teprve čas ukáže, zda ten Wahler mělo smysl tam "roubovat", nové termostaty do Feldy taky nějakou dobu dobře makaly...
Je to sice dlouhé, ale muselo to ven...tak se omlouvám. Třeba to někomu pomůže...
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
výborný návod
Tiež sa chystám niečo zbastliť, až mi umrie súčasný poliak. Meniť termostat az 5e alebo celú polovicu za 12 je rozdiel a hlavne nie je treba odpájať všetky hadice...
Tiež sa chystám niečo zbastliť, až mi umrie súčasný poliak. Meniť termostat az 5e alebo celú polovicu za 12 je rozdiel a hlavne nie je treba odpájať všetky hadice...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11174
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Pěkně popsáno, škoda, že jsi během práce neudělal nějakou fotku.
Jinak dle mého názoru je toto rozhodně lepší varianta než upravovat hliníkový domek z fáva.
Jinak dle mého názoru je toto rozhodně lepší varianta než upravovat hliníkový domek z fáva.
- Jura_Favorit
- Příspěvky: 2422
- Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Lépe jsi koupit nemohl, Wahler byl současně i originální termostat pro Favborlan píše:Wahler za 120,-Kč pro Favorita (ještě mi nabízeli ve stejné ceně francouzský Vernet, zvítězil německý původ a také více zmínek zde na foru)
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
kurňa takovy typ jsem potřeboval, takže jsem taky koupil wahler do fačka a budu předělávat
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11174
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Andrew2
ale musíš mít polský víko s termostatem zajištěným segrovkou, origo víko s plastovými packami je k ničemu.
ale musíš mít polský víko s termostatem zajištěným segrovkou, origo víko s plastovými packami je k ničemu.
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
já ho mám takhle udělané už rok a půl a cca 45 000km najeto a pohoda,vše fakčí na 100% .wahler je wahler,hlavně když v těch origo termostatech už hážou činu se stejným označením jak origo,samo že za cenu origo.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
103457 - mal som tu origo termostat ale nechcelo sa mi s tým baviť , myslím že by sa dalo to telo tie packy obrúsiť a zafrézovať drážka na termostat ktorý by bol osadený rovnako ako na hliníkovom domku a utiahnutý , urobíš to raz (dá sa aj vrtačkou a tými malými kotúčikmi ) a potom meníš len termostat a nemusíš obrezávať
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11174
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Suri určitě by to šlo, je otázka, zda to stojí za tu práci, znáš Murphyho zákony, budeš finišovat a praskne ti to v ruce.
Pokud bych to měl řešit, tak bych koupil polskej se segrovkou za 250,-Kč. Tak jsem to udělal, když jsem měl 1,3-ku, nyní už to u 1,6-ky neřeším. Tam je jiný problém a to sice s přepážkou v hrdle.
Pokud bych to měl řešit, tak bych koupil polskej se segrovkou za 250,-Kč. Tak jsem to udělal, když jsem měl 1,3-ku, nyní už to u 1,6-ky neřeším. Tam je jiný problém a to sice s přepážkou v hrdle.
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Jak si vyresil netesnost mezi tim "strevem" a domkem? Pod tou segrovkou mi to proste porad prolinalo trochu vody a hned po nastartovani byla hadice do chladice vlaha jak se ohrival motor. Ten termostat jako celek netesnil na 100%. Kdyz fouknes pusou do priruby(pro hlavu motoru), pri tom zacpes tu prirubu na hadici co je z druhy strany, nemel by termostat poustet vzduch.
Jinak použil jsem taky termosta wahler + viko poland a stejnym postupem skompletoval jak ty.
Je to uz sice 2 roky zpet, ale tohle sem nedokazal poresit tak sem koupil origo komplet i s cidlem teploty a zatim mam klid.
Jinak použil jsem taky termosta wahler + viko poland a stejnym postupem skompletoval jak ty.
Je to uz sice 2 roky zpet, ale tohle sem nedokazal poresit tak sem koupil origo komplet i s cidlem teploty a zatim mam klid.
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
No abych pravdu řekl, tak jsem tuhle těsnost nějak extra neřešil. U toho původního poláka to myslím taky nebylo nijak řešený...alespoň teda mě se zdálo, že ta troška něčeho pod tím původním střevem byla jen prachsprostá usazenina a střevo samotný šlo vyndat úplně volně. Jestli se mýlím, tak mě tady opraví, ale v zavřeným termostatu je taky ještě úmyslně malý otvor, já se dohaduju, že slouží k odvzdušnění, nebo vyrovnání tlaků....? Tím jsem chtěl říct, že nějaká minimální netěsnost kolem střeva asi nebude mít zásadní vliv na funkci. Ale je taky pravda, že v mém konkrétním případě, jsem musel zvětšovat ten průměr ve víku za osazením (strouhal ostrým břitem) a to nové střevo jsem tam celkem fest pak natlačil. Takže mi to asi i docela dobře těsní i tímto způsobem. A pak si myslím zapracujou ty usazeniny. Otázka je, jestli ty usazeniny jsou OK projev, jestli to mají všichni, nebo to naznačuje něco v mém motoru...ale zatím jezdím OK...
Re: termostat
Dovolil som si vypožičať obrázok zverejnený vyššie, ale na otcovej felde to tiež takto drží teplotu ( tretí termosta za 55 000km ) Motor sa na môj vkus tiež dlho zahrieva, vonku +10 stupňov, kúrenie vypnuté a takúto hodnotu som dosiahol po 4km jazdy po rovinke. Na benzíne moc nejazdím ale mám pocit že normálne by sa zohrial iste skôr. Aký je váš názor? Skúšal som aj hadice od chladiča, vrchná bola teplá, spodná studená.
Re: termostat
Jako že po 4km rovinky se ti teplota dostane na cca 88C? Tak to se zahřívá rychle. Já mám po 4km sotva 70C (termostat mám OK (origo, drží 93C)).
To vůbec neřešte jestli termostat drží 88 nebo 93C nebo že v koloně máte 110C,
pokud termostat nedrží pod 80C nebo nesepíná v koloně ventilátor nebo vám teplota leze do červeného nebo se vám v jarním počasí motor ohřeje na provozní teplotu až po 8km tak pak to řeště.
To vůbec neřešte jestli termostat drží 88 nebo 93C nebo že v koloně máte 110C,
pokud termostat nedrží pod 80C nebo nesepíná v koloně ventilátor nebo vám teplota leze do červeného nebo se vám v jarním počasí motor ohřeje na provozní teplotu až po 8km tak pak to řeště.
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
já jsem druhý s negativními zkušenostmi. prvovýrobní domek (1997) itw pronovia rupnul u hlavy něco mezi 150 a 200 tisíci. koupil jsem druhý itw pronovia (výroba 2005) a ten pro jistotu rupnul po nějakých 10 tisících km, časově 01/2010 - 11/2010, takže ho jdu reklamovat. akční člen toho nového termostatu má už teď naprasklé obě pacičky. s termostaty se u své i přítelkyniny felicie nervuju už asi 3 roky - několik poláku, několik čechů itw pronovia (snad ne kopie od číňanů). nakonec u obou přechodné řešení - plastový domek, hliníkové víko na metrické šrouby s matkama + wahler ci vernet. u obou od té doby spokojenost. ale plast je sviňa, domek se kroutí, takže jsem se dokopal dle Krejsova návodu udělat celohliníkáč a musím říct, že řešení škoda je řešení škoda a ne pojebaný plastový poněmčený šmejd z čím dále ošizenějšího plastu (promiňtě mi ta invektiva, ale po tolika letech nervů to nešlo jinak vystihnout). jste-li spokojení s předraženýma plasťákama, mějte je, ale vsem doporučím výrobu a montáž hliníkáče - už o něm uslyšíte jen při výměně akčního členu jednou za 5 let
čistý čas výroby - asi dvě hodiny i se svařováním, nejhorší bylo trefit drážky na pojistku a i tak jsem čidlo raději dal do tmelu. montáž - 15 minut (nasucho, jen přes papírová těsnění), ohřátí do otevření termostatu (vernet) - cca 4km, teplota - naprosto stabilní, nekolísá ani při otevírání akčního členu.
můj závěr: je to spolehlivé, levné a desetiletími ověřené řešení, a jsem rád, že je možno jej na feldu 1300 uplatnit.
http://lugosy.smirci-krize.cz/#termostat
čistý čas výroby - asi dvě hodiny i se svařováním, nejhorší bylo trefit drážky na pojistku a i tak jsem čidlo raději dal do tmelu. montáž - 15 minut (nasucho, jen přes papírová těsnění), ohřátí do otevření termostatu (vernet) - cca 4km, teplota - naprosto stabilní, nekolísá ani při otevírání akčního členu.
můj závěr: je to spolehlivé, levné a desetiletími ověřené řešení, a jsem rád, že je možno jej na feldu 1300 uplatnit.
http://lugosy.smirci-krize.cz/#termostat
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: domeček termostatu
Karell - neprolíná ti to kolem papírového těsnění? já myslím, že plast tak dobře neutáhneš, a tak by bylo lepší dát oboustranně vrstvu tmelu.
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Tak dnes jsem taky rouboval Wahlera z Fava do plastového domečku z polského termostatu. Jenom teda já mám doma dva polské termostaty a oba domečky mají drážku na segerovku, ne jak tady píšete že ne Práce na půl hodiny. Pro jistotu jsem ještě "střevo" podmáznul tekutým těsněním Udělal jsem pro vás nějaké fotky, ale je to z mobilu tak se omlouvám za kvalitu
http://pazduch.rajce.idnes.cz/Termostat_Wahler_-_Felda/
http://pazduch.rajce.idnes.cz/Termostat_Wahler_-_Felda/
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Až na to tekuté těsnění jako bych se na těch fotkách při bastlení viděl... Ta drážka - opravdu tam máš jasnou hlubokou drážku? Jestli tě jen nemate obtisk té segrovky, někdy je ta segrovka zalisovaná docela výrazně...ale to je v podstatě jedno, hlavně když tam drží...
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
No nezdá se mi že by ta segerovka vytlačila až tak hlubokou drážku, drží tam fakt fest Jinak dneska jsem podnikl zkušební jízdu a drží skutečně fous nad prostřední čárku. Na chladič jsem taky dal termospínač ze škody 120 (88-83) a je to svatý, podle VAGu to nevylezlo na víc jak 95°, přičemž termostat sepnul na nějakých 87° Takže jednoznačně doporučuji!
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Takže vyjdeš a po druhém otevření termostatu už sepne větrák ,na pár vteřin vypne a zase sepne ,téměř během celé jízdy ti poběží ventilátor na chladiči.Protože teplota na motoru překročí 90 a na chladiči je 88.No to nevím jestli je dobré řešení vzhledem ke spotřebě cca 10A dodávky altíku.Takto to měly řešený 100 a 1000,jenže ty neměly elektrický větrák a neměly nápor. Proto výrobce dává na chladič teplotu 97-92 aby se to chladilo náporem.Ta ségrovka se jenom opírá a tlačí stěny plastu je bez zdrážky.
Navíc se tu takové ptákoviny s teplotou na chladiči řešily už loni,kdy řidiči našich felin chtěli vymyslet vymyšlené. A chtěli udržet na motoru rozdíl 0,5 stupně,jinak chudák motor ,aby se náhodou neohřál víc.Ale to není asi tvůj případ, jen jsi si to asi neuvědomil. Souhlasím a podporují výměnu altíku za lepší. Já mám zatím originál. Ale to patří do jiné kapitoly ,takže konec.
Navíc se tu takové ptákoviny s teplotou na chladiči řešily už loni,kdy řidiči našich felin chtěli vymyslet vymyšlené. A chtěli udržet na motoru rozdíl 0,5 stupně,jinak chudák motor ,aby se náhodou neohřál víc.Ale to není asi tvůj případ, jen jsi si to asi neuvědomil. Souhlasím a podporují výměnu altíku za lepší. Já mám zatím originál. Ale to patří do jiné kapitoly ,takže konec.
Re: Náhrada termo Fel termostatem z Fava - čerstvá zkušenost
Dodám k tomu poslední věc protože mi to nedá. Přesně toho jsem se totiž bál, že větrák poběží stále, ale kupodivu tomu tak není. Docela to trvá než to sepne. Nemám totiž zarostlý chladič jako někteří zde a proto je rozdíl teploty u termostatu a u spínače dost veliký. Větrák sice sepnul po cca 3 minutách stání, ale za minutu zase vypnul, takže to v pohodé uchladí. Pravda až bude 35° tak to bude asi vypadat jinak původní spínač jsem si samozřejmé nechal a téch 60kč co to stálo, mě nevytrhne Jinak co se týče mojí feldy, na chladiči jsem měl spínač 102-97 což se mi zdálo opravdu moc takže a teď zpět k tématu
Re: Pozor na šmejd termostaty
Koupil jsem si do feldy,celou skřín i s termostatem,bohužel polské výroby a teplota za jízdy je okolo 90 a když zastavim,tal leze až na 110 a spíná ventylátor a ted jsem koukal ještě,že mi nefunguje přepad v nádobce,takže mi nezbyde asi nic jinýho,než si koupit origo škoda za 1300kč
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pozor na šmejd termostaty
A co by jsi chtěl? Teplota za jízdy 90 a při stání 110°C je normální. Jak jsi poznal že Ti nefunguje přepad? Co dělá, nebo nedělá.
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Re: Pozor na šmejd termostaty
ta teplota při stání normální nejni, způsobuje to zanesenej chladič
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pozor na šmejd termostaty
Sadra, teplota 110 stupňů při stání je normální. Ovšem že tam nevyleze okamžitě po zastavení. Ale po chvíli, když je navíc horko. Dělá mi to Felda už třináct let a u nového auta určitě chladič zanesený nebyl. A myslím že destilovaná voda s Fridexem ho hned tak nezanese. Jakmile se auto pohne, jde teplota hned dolů. A podotýkám, že auto mám v perfektním stavu. Nikdy v životě jsem neměl sebemenší problém, kromě termostatu asi po deseti nebo jedenácti letech. Koupil jsem originál a od té doby zase v pořádku. A podívej se na teploměr, kde je červená ryska
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.