Stránka 1 z 1
sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pát 23. bře 2012 12:41:09
od lord_sef - FK
zdravím vás, mám dotaz, chystám se namontovat saharu z feldy 1.6 do feldy 1.3 MPi, jenze, sahara, kterou aktualne v aute mam ma pouze 2 dráty, kdežto sahara z 1.6 má dráty 3... poradí nekdo, jak to zapojit, aby fungovala jak ma? díky za rady
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pát 23. bře 2012 15:55:57
od Nonamed - FK
sahara z 1.6 s klimou (nevím jestli i normální) má dvoustupňovej větrák. Tak si najdi zapojení pro ten rychlejší supeň a zapoj to na dva stávající dráty.
edit: respektive polopaticky - jeden ze tří je zem čili mínus a je dost možný, že je spojenej s plechovým obalem motorku. Ten připojíš na mínus stávající. A zbývající dva připoj postupně na plus a kde se to bude točit víc, tak zapojíš na plus stávající... A třetí drát do kšá
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 24. bře 2012 12:17:43
od lord_sef - FK
ajo, takze defakto zapojit ten rychlejsi chod motoru vetraku a pomalejsi chod nechat volny, ano?
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 24. bře 2012 14:30:43
od ferdamravenec
chtělo by to oto o co ti jde , pod pojmem sahara si lze představit více věcí každý používá to slovo k něčemu jinému ,
někdo pro chladič , jiný pro ventilátor , a další pro chladič s ventilátorem
snímač teploty na chladiči má 3 vývody , 3 přívod + , 2 cca 50 °C , 1 cca 90°C
pokud máš chladič s ventilátorem a kabeláží , na jemímž konci je 3ří pinová svorkovnice , tak 3/hnědý - kostra , 1/černý - nízká ryclost , 2/červený - vysoká rychlost
pak ti ktomu chybí relé s pojistkami
nebo jak bylo napsáno připojíš to jen na vysokou rychlost , ale musíš si udělat propojopvací kabely , protože čidlo je připojený v motorovým svazku
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 24. bře 2012 16:37:06
od lord_sef - FK
jasan, chybi rele s pojistkami, ale nektere 1.6 mely na ventilatoru 2 vyvody a nektere 3 vyvody... 3 vyvody snad mely feldy 1.6 s klimou - ja bohuzel mam ventilator z feldy s klimou... stane se neco, pokud zapojim ventilator jen na tu nejvyssi rychlost?
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 24. bře 2012 17:36:04
od smrcek
Ty dva vývody jsou kvůli klimě, protože ten první stupeň jede vždy, když zapneš klimu. Jelikož klimu nemáš, tak je ti první stupeň na nic, to už ti tu ale psali ostatní. Zapoj to na ten druhý (silnější, či rychlejší), alespoň to bude mít nějaký účel
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 24. bře 2012 18:38:19
od ferdamravenec
motor ventilátoru byl buď dvou vývodový s odporem zvlášť
nebo třívývodový s integrovaným odporem
funkce vlastně úplně stejná
toto zapojení využívali 1.6 a 1.9
s klimou je trošku jiné zapojení u relé a jiné relé (s odělovací diodou ) , klima nespíná pomalou rychlost ale rychlou ,
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: ned 25. bře 2012 21:49:31
od lord_sef - FK
dobra, takze zapojit to na rychlejsi chod, ano?
Re: sahara z 1.6 resp. 1,9D do 1.3
Napsal: sob 14. dub 2012 18:19:25
od Dunda - FK
Ahoj. Chci se zeptat,kjestli Ti to už běhá?
Plánuju taky lepší chlazaní a zajímá mě rozdíl, resp. jestli mi na 1,3 s čipem a sníženou hlavou, který trápím mimo silnice, stačí ventilátor z 1,6ky, nebo mám hledat účinnější řešení.
Chladič mám nový,tak bych nerad měnil.
Víte někdo,jak je to s ventilátorem nebo chladičem na diesel, jak to jde použít na 1,3ku? Jestli vzít radši na původní 1,3ku chladič jen ventilátor z 1,9D místo 1,6 atd.
Dík za tipy
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pát 27. dub 2012 21:25:51
od Honzis
Kdyz jsem na aute jeste nemel klimu, mel jsem klasicky chladic pro 1.3, na nem vetrak z 1.6 a uchladilo to temer cokoliv. Tedka s klimou mam chladic pro 1.6 a na nem vrtuli z diesela, bohuzel naftovy chladic se nevesel. Puvodni chladic to v horku vylozene nedaval, klima chladila, motor se ohrival do neuveritelnych teplot. Tedka uz dobry.
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 28. dub 2012 6:36:50
od Dunda - FK
Takže chápu dobře,že do 1,3ky se vejde chladič z 1,6ky a vrtule může být taky z 1,6ky nebo z 1,9D?
A když mám nový chladič 1,3, můžu dát alespoň vrtuli z diesla,abych neměnil chladič? Nebo je velký rozdíl v účinnosti,když dám chladič z 1,6ky a ne jen silnější vrtuli (z diesla)?
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: čtv 21. čer 2012 15:59:16
od straca
zdravim taky sem dámal na 1.3mpi větrák z 1.6 ale měl poze 2 vývody,tak jsem to zapojil místo původního chladí to rychle oproti tomu malému,ale prijde mi hlučný,tedy ne vevnitř ale když stojím u auta a sepne tak je fičak je to normální?nebo váš není tak hlučný?nemyslím hlučny že by byl špatný,ale ten vzduch dělá ten hluk
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: čtv 21. čer 2012 18:31:29
od Honzis
Mam saharu z diesela a naposled kdyz jsem na semaforu zapnul klimu, vetrak se rozbehl na plny vykon a jakasi zenska pred autem se celkem vydesila. Asi si myslela, ze ji to nasaje... Kdyz chces vitr, bude to delat kraval..
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: úte 03. črc 2012 11:13:42
od ssafi
Zdravim panove, chtel bych vas pozadat o pomoc. Na 1.6 felicii s klimou mi jednoho dne zacala neustale foukat sahara na chladici az mi to vybilo baterku. Usoudil se ze bude spatny teplotni snimac, tak sem ho vymenil. Chvili to bylo dobre, ale problem se objevil znovu. Nevite jestli je u klimi nejake dalsi rele ktere spina saharu?
za odpoved diky.
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: úte 03. črc 2012 21:20:37
od Honzis
Pokud mas 2stupnovy vetrak, urcite tam rele bude. Tusim ho nekde v prostoru pred ridicem...
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: úte 03. črc 2012 22:35:14
od ferdamravenec
jelikož máš s klimou , tak by jsi mohl mít problém s jejím spínačem , popř vodu v pojistkovce
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 23. dub 2016 11:06:18
od Futurejko
Ahoj, mam 1.3 MPI bez klimy a serva, ale potrebuju trochu posilit chlazeni (upraveny motor). Mam tu ventilator s plechovym drzakem z 1.6 - na pripojovacim konektoru z motoru ventilatoru jsou pouze dva piny, prostredni pozice je neobsazena - soudim tedy, te je to jednostupnovy ventilator. Je nutne upravovat elektroinstalaci (napr. vymena vodicu za silnejsi prurez, zapojeni pres rele a podobne) nebo to muzu v pohode zapojit na stavajici elektroinstalaci? Nechci, aby mi nekde zhorely kabely, nevim jak je to dimenzovane...
Mechanickou cast neresim, mam tu chladic s uchytnymi oky na obou stranach, takze toto mam vyresene.
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 23. dub 2016 18:18:48
od pipo444
ahoj. nie ak tam máš dvojpinový konektor tak kluden to zapoj na staré dva dráty. 1,3 a 1,6 facelift mali rovnaký termospíspínač, sahara je jednorýchlostná a je spínaná priamo cez termospínač. takže žiadne upravy netreba, maximálne ak ti nedočiahnu povodne káble
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pon 05. srp 2024 20:29:19
od felicia1
Pratele i ja se do toho pustil, jen prosim dotaz.
Origo 1.3 ventilator zabira malou cast chladice a zbytek je volne odkryty
U 1.6 je zbytek chladice zakryt plechem.
Stane se neco kdyz do toho plechu vyriznu diru?
Porad to prece musi chladit lip nez ted nebo ne?
Dekuji
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pon 05. srp 2024 21:50:46
od Maty
Chladit to bude, ale snížíš účinost ... ten plech má na svědomí to, že usměrňuje vzduch co teče skrz chladič a tahá ho ventilátor ... když tam bude díra tak to bude přisávat vzduch jinde
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pon 05. srp 2024 21:55:45
od felicia1
To chapu a ma.to logiku, ale naopak, pokud ventilator nebezi, musi zase prubeh vzduchu brzdit. Nebo ne?
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: úte 06. srp 2024 14:26:24
od kater
V zúženom priestore prúdi rýchlejšie a horúci vzduch z chladiča nejde priamo na motor.Nevymyšľaj ,teplú vodu už vymysleli .
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: úte 06. srp 2024 17:28:17
od felicia1
Nevymslim, jen jsem vychazel z toho, ze 1.3 ten plech nema
Toto tema me napadlo nahodou, kdyz jsem si vsiml, ze na novem chladici je 6 drzaku a na starem jen 4.
Hlavne kdyz to bude pasovat, za feldou taham docela naklady, a nebo treba popojizdim po zahrade s vozikem atd, a po proplachu chladice paradoxne zacala varit driv nez obvykle.
Mam tu novy termostat, zanovni chladic z me byvale felicie (snad mu nevadi 4 roky co lezel v dilne) a novy fridex g12+ hadam ze se smi michat s g12 bez pluska.
Dekuji vsem
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: úte 06. srp 2024 17:38:01
od Maty
1.3 s posilovačem/klimou ten plech okolo fofrníku měla taky a měla dvourychlostní fofrník
...
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: čtv 08. srp 2024 8:48:15
od ferdamravenec
1.3 s posilovačem to má jako obyč.
Pozor pozor ! U 1.3 sice neni plech na celém chladiči ale větrák doléhá na chladič a tudíž chladí tu část kterou prosává vzduch , krom toho taky voda proudí v chladiči z leva do prava , z prava do leva a zase z leva do prava . U 1.6 jde voda z leva do prava a z prava do leva . Větrák nedoléhá na chladič a pomocí toho plechu prosává vzduch celých chladičem . Kd?ž do něj uděláš díru bude sát vzduch cestou nejmenšího odporu takže většina vzduchu nepůjde přes chladič .
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: pát 09. srp 2024 21:18:14
od Maty
1.3 s posilovačem nemá jako obyč
... mame ji doma. Ma plech okolo chladiče a dvourychlostní fofrník
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: sob 10. srp 2024 14:49:29
od ferdamravenec
Mám ji doma a má obyč . Rv98 dovoz z D
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: stř 11. zář 2024 4:08:40
od felicia1
Tak po par set km referuji.
Sehnal jsem plech s vetrakem ale jednorychlostni.
Vyzkousel jsem jak to funguje v tech vedrech a zda se, ze to vychladi mnohem rychleji.
Problem ovsem je, ze i po vymene chladice, termostatu a chladici smesi (1:1 s vodou) motor stale vetsinu casu leze az na cca 100... A to prosim za jizdy
Termostat je zn. Vernet, nemam s touto znackou zkusenosti, tak nevim, co si myslet.
Cim dal vic zacinam vinit vodni pumpu vika....
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: čtv 12. zář 2024 8:19:46
od ferdamravenec
Zjistit teplotu vody podle diagnostiky ne podle budíku .
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Napsal: čtv 12. zář 2024 14:50:48
od 103457
felicia1 píše: ↑stř 11. zář 2024 4:08:40
Tak po par set km referuji.
Sehnal jsem plech s vetrakem ale jednorychlostni.
Vyzkousel jsem jak to funguje v tech vedrech a zda se, ze to vychladi mnohem rychleji.
Problem ovsem je, ze i po vymene chladice, termostatu a chladici smesi (1:1 s vodou) motor stale vetsinu casu leze az na cca 100... A to prosim za jizdy
Termostat je zn. Vernet, nemam s touto znackou zkusenosti, tak nevim, co si myslet.
Cim dal vic zacinam vinit vodni pumpu vika....
A už jsi si přečetl návod k tvému vozidlu? Tam by jsi se dočetl, že provozní teplota je 70 až 110°C, takže mít 100°C v létě je na pohodu.