Kotoučové brzdy zadní II
- Zadní kotoučovka se dávala na tyto auta: Cordoba-Ibiza 1999-2002 / Arosa 1997-2004 / a některý verze Pola 6N2 1999-2002
- Na rozdíl od kotoučovky z Golfa je tady větší kotouč - 232mm vs. 226mm a náboj je zvlášť, ten je stejný jako na Fabii, jen se liší počtem děr, bohužel náboj s ložisky stojí cca 2500kč
- Původní brzdiče mají pístek 34mm a já použil brzdič ze silnější jedničkové Octavie, ten má pístek 41mm, oboje je na průtočný šroub 12x1mm.
- Dají se použít brzdiče z Golfu, uchycení je stejné.
- Hadice od brzdičů jsem použil ze zadní nápravy z Audi A4 (8E2) 2000-2004, má délku 26cm, dělají se i kratší, ale držák mi na nápravě vycházel blbě.
- Hadice jsem vzal od ATE AT 330885, držáky hadic jsem udělal z 30mm plocháče, který je přivařený k nápravě a při použití těchto hadic vychází délka trubiček na 47cm
Ceny (rok 2012):
- zadní kotoučovka z Cordoby - 3000Kč
- brzdiče z Octavie - 1000Kč
- 2x Hadice ATE AT 330885 - 1070Kč
- brzdové trubičky na míru - 250Kč
- lanovody na míru - 1200Kč
- destičky Ferodo DS Performance cca 1800Kč
- 2x opravná sada brzdičů včetně pístků Frenkit FK 241902 - 720Kč
- plus něco za pískování a lakování v práškové lakovně
Fotogalerie:
Brzdič z octavie, když jsem ho přinesl:
Rozebírání, segerovka uvnitř je dost blbě ven, porařila se nakonec vyndat pomocí dvou šroubováků:
Zátky z teflonu pro zakrytí otvorů před pískováním a lakováním:
Připraveno na pískování a lakování:
Brzdič z octavie, po lakování:
Výsledek po složení:
Pro našroubování, nebo vyšroubování pístků jsem si vyfrézoval klíč:
Hadice, zde jsou vyfoceny kratší 20cm, nakonec jsem použil hadice s délkou 26cm:
Destičky:
Pro hračičky, přípravek na nalisování silentbloků na nápravu:
Pro nastrojení jsem použil druhou nápravu, zde je po navaření výztuh a držáků:
Po laku:
Díky výztuhám jsem nemohl použít původní držáky kabelu ABS a lanovodů, vyrobil jsem nové:
Umístění na nápravě:
Rozměry kotoučů:
Kdo by chtěl bastlit velký zadní kotouče, tak se dají použít po menší úpravě kotouče z Mazdy MX5:
Náprava Cordoba:
Náboje Golf / Cordoba:
Kotouče Golf / Cordoba:
Náboje:
Trn s nábojem a držákem brzdiče, pro porovnání přiložen držák z octavie:
Očištěný a nalakovaný náboj s trnem a s repasovaným brzdičem:
Očištěný a nalakovaný náboj s trnem a s repasovaným brzdičem, hadice je na fotce kratší než nakonec použita:
S kotoučem:
Hotová práce:
Rozebírání, segerovka uvnitř je dost blbě ven, porařila se nakonec vyndat pomocí dvou šroubováků:
Zátky z teflonu pro zakrytí otvorů před pískováním a lakováním:
Připraveno na pískování a lakování:
Brzdič z octavie, po lakování:
Výsledek po složení:
Pro našroubování, nebo vyšroubování pístků jsem si vyfrézoval klíč:
Hadice, zde jsou vyfoceny kratší 20cm, nakonec jsem použil hadice s délkou 26cm:
Destičky:
Pro hračičky, přípravek na nalisování silentbloků na nápravu:
Pro nastrojení jsem použil druhou nápravu, zde je po navaření výztuh a držáků:
Po laku:
Díky výztuhám jsem nemohl použít původní držáky kabelu ABS a lanovodů, vyrobil jsem nové:
Umístění na nápravě:
Rozměry kotoučů:
Kdo by chtěl bastlit velký zadní kotouče, tak se dají použít po menší úpravě kotouče z Mazdy MX5:
Náprava Cordoba:
Náboje Golf / Cordoba:
Kotouče Golf / Cordoba:
Náboje:
Trn s nábojem a držákem brzdiče, pro porovnání přiložen držák z octavie:
Očištěný a nalakovaný náboj s trnem a s repasovaným brzdičem:
Očištěný a nalakovaný náboj s trnem a s repasovaným brzdičem, hadice je na fotce kratší než nakonec použita:
S kotoučem:
Hotová práce:
Zpracoval: A1Ex