Sám jsem původně uvažoval nad asfaltovým pásem, ale jak píše Matuhsch, bude to smrdět jako kráva a nejen to. Nemusí být ani na slunci, stačí vysoká teplota, aby asfalt začal smrdět (aspoň jaké s tím mám já zkušenosti) a myslím, že nějaké překrytí mirelonem tomu moc nepomůže. Pokud se bavíme např. o použití na střechu, na který bych si v létě v pohodě udělal i vajíčka

Těch pásů je plno druhů, existují i samolepící, ale tím že jsou určené na střechu kde nedochází k žádnýmu pohybu, nebo otřesům, bál bych se, že by s postupem času mohlo dojít k odlepování, tím to pak absolutně ztratí jakýkoliv účinek. Ona bude odolná proti střídání teplot, ale proti množství otřesů a vibrací z jízdy už nikoliv, základem je živice a obsahuje méně kaučuku oproti např. Vibraflexu, který se chová právě spíš jako guma. Dej si vedle sebe kousek Vibry a asf. pásu a uvidíš ten rozdíl, pás se ti bude mnohem hůře tvarovat do prolisů, tím i hůře přiléhat a pak je otázka právě jak se to bude chovat po čase jezdění a jaký vliv na tou budou mít vibrace.
U těžké izolace na bázi butylu, nebo bitumenu je snaha o zabránění vibrací plechů, které ač se to nezdá, způsobují značnou část hluku v kabině. To se týká i těch dveří, které po vylepení třeba tou Vibrou pak znějí úplně jinak. Bohužel, všechny tyhle materiály jsou pěkně drahý (1m2 Vibry mě teď stál 800,-) a nějakou cenově dostupnější variantu, resp. pásy na butylovým, nebo bitumenovým základu se mi sehnat nepodařilo.
Mirelon bych jako zvukovou izolaci určitě nevolil. Použitelný je spíš jako nějaká separační fólie, jako kročejová izolace pod klasickou lamino podlahu, s ALU vrstvou pod podlahový vytápění, za radiátory apod., ale vzhledem k minimální váze a struktuře materiálu má zvukovou pohltivost minimální.
Ona automobilová akustika je obor sám pro sebe, ale podobně jako ve stavebnictví platí čím těžší materiál, tím lepší odolnost proti prostupu hluku. Dál je důležitá struktura materiálu, ve stavebnictvní se nejčastěji používají minerální/skelná vlákna, která mají vynikající zvukovou pohltivost, ale do auta jsou naprosto nevhodné, protože vlákna se snadno uvolňují a jsou zdraví škodlivé. A pak všechny možné druhy textilií, jako třeba zmíněný filc, který má díky struktuře vláken obdobné vlastnosti jako ta minerální vlna. A to by mě zajímala právě cena toho filcu, na internetu ceníky nejsou a 1cm filcu pod podlahou by udělal hodně, na odhlučnění se mi jeví jako ideální varianta

Uvažoval jsem ještě o recyklovaným molitanu, ten by mohl fungovat podobně, ale v týhle tloušťce se bude při tvarování drolit, takže možná tak pod stropnici. To by mohlo v kombinaci s obyčejnou hliníkovou fólií plnit funkcni i tepelně izolační a omezit přehřívání interiéru.
Pokud se mi nepodaří sehnat filc s nějakou rozumnou cenovkou pod komplet koberec, chci koupit obyčejnou geotextilii s vyšší hmotností, ideálně 500 (nebo si "zajistit" u kamaráda na stavbě

) a pod koberec ji navrstvit abych se cca tomu centimetru přiblížil. Mám za to že materiálově je to podobné, jen výroba je rozdílná. Ale pokud je tady někdo z továrny plsti, tak bude určitě vědět víc a mohl by i nastínit cenu
Jinak po víkendu můžu poreferovat, jak se chová Vibra + 2 sady Mikry na přepážce
