www.auto-vin-decoder.com

Detail uživatele Jura_Favorit

Odkaz na tuto stránku: www.feliciaklub.cz/jura_favorit
Serie Typ Favorit 136 GLXi Felicia klub
Rok 1994
Objem 1,3 (50Kw)
Barva Modrá královská - K4K4

Jura_Favorit, byvaly dlouholety clen (2004-2010) klubu pri strankach skodafavorit.cz.
>>> Slovy Viciho: "Hovno nevylestis!" <<<

- typ:
Skoda Favorit 136 GLXi - MPi (puvodne 135 LXi pochopitelne s BMM)

- historie vozu:
vuz byl vyroben v Mlade Boleslavi na podzim roku 1994, tedy jiz v soubehu s prvnimi Feliciemi a po oficialnim ukonceni vyroby modelu Favorit, jedna se tak o jeden z uplne poslednich vyrobenych kusu. Vlastnikem jsem od prelomu let 2002/3 - jsem treti majitel, avsak historii auta znam celou. K 1.1.2024 najeto 132 xxx km.

Muj cil je dostat z Favorita pomyslne kompromisni maximum pri zachovani pokud mozno 100% serioveho vzhledu a za pouziti vyhradne originalnich dilu a prislusenstvi. Nicmene se nejedna o zadny show-car, ale o vozidlo jeste pred par lety mi slouzici v beznem provozu i pro radost; celorocne garazovane a pouzivane jen prilezitostne je teprve od podzimu 2010. Konstruktivni kritice se nebranim, avsak podotykam, ze to, co delam, jednoduse delam proto, ze to tak delat chci a delam si to pro sebe a sve poteseni. Ne pro nejake srazy, pochybne kluby apod., ty jsou mi ukradene :-)

- karoserie:
po castecne vyvarce v letech 2003-4, jednou z toho bude uplne jine auto (nebudu dale rozvadet).
Krome toho karoserie podstoupila mnoho drobnych, vice ci mene viditelnych uprav a vylepseni jako napr. instalace jinych, ucinnejsich sametek a gum oken, nepovazuji za dulezite se o tom vice rozepisovat. Cela karoserie je dodatecne vytlumena a odhlucnena kvalitnimi tlumicimi materialy, jako je Dynamat, Indasa, Vibraflex apod.

- podvozek, brzdy:
V momentalni konfiguraci je podvozek osazen zakazkove lehce modifikovanymi tlumici s pruzinami HP Sporting pro AEE (z cehoz plyne celkove snizeni vozu), rozchod zadni napravy je rozsiren o 2x 10 mm, tato navic osazena stabilizatorem (priprava na nej byla jiz z vyroby).
Predni brzdy s vnitrne chlazenymi kotouci 235 mm a jinymi trmeny. Zadni brzdy vychazeji ze seriovych bubnovych, avsak pouzity brzdove valecky o vetsim prumeru a zkracen mrtvy chod celisti, na HBV odstraneny omezovaci ventily; vsechny brzdove hadicky na aute vymeneny za pancerove.
Finalni stav podvozku a brzd toto kazdopadne neni - jiz ted stradam dily na dalsi evoluci, nicmene ta ma zatim cas...
Alu kola AMZ znama z anglickeho akcniho modelu Flair-line, originalni bezpecnostni srouby, pneu Michelin Energy.
Dale v ted uz deseti kusech naskladeny originalni ultralehke magnesiove 14" Speedline z tovarnich Felicii Kit Car Skoda Motorsport v predrenovacnim stavu.

- motor:
Prapuvodne z vyroby typ 781.135B, tedy 40 kW motor s jednobodovym vstrikovanim Bosch MONOMOTRONIC s rizenym katalyzatorem. V prubehu let motor prochazel mnoha nejruznejsimi vice ci mene zdarilymi upravami s cilem zvysovani vykonu, az se z nej stal plnohodnotny motor typu 781.136M, pricemz puvodni zustal uz jen blok motoru, vlozky valcu a klikova hridel. V soucasne dobe je motor osazen vstrikovanim MPi, tedy ctyrbodovym vstrikovanim paliva Siemens SIMOS 2P. Ridici jednotka motoru, vackova hridel a hlava (136M) pochazi z dilny MOTOR-EXCEL, tento funkcni celek pak doplnuje splneny sen v podobe jednoho z cca 7 vyrobenych celonerezovych vyfuku MOTOR-EXCEL (svody 4-2-1, stred s rezonatorem a ucinny koncak) od TIWa, puvodem primo z legendarni Dedlovy Felicie. A soucasne s timto jsem od TIWa ziskal jeste "Dedlovo zlute tajemstvi" - RJ s unikatnim Dedlovym vyvojovym M-E softem na miru naladenym k motoru s timto vyfukem :-) O idealni tepelne podminky motoroveho oleje se stara koncernovy vymenik voda-olej, chlazeni je posileno chladicem ve verzi pro tropy/klima a k nemu odpovidajici saharou. Vstrikovani pracuje se zvysenym tlakem paliva pomoci upraveneho regulatoru na vstrikovaci liste. Diagnostika je plnohodnotna OBD II totozna s Feliciemi (zasuvka v interieru a neni treba zadnych redukci apod. jako u Favoritu BMM). A protoze pokrok nezastavis, motor roztaci novy originalni starter z Felicie a elektriku tomu vsemu zajistuje 70A alternator Bosch. Dale jsme naskladnili nove, nikdy nepouzite sani pro vozy Felicia/Fabia MINIKIT puvodni tovarni vyroby Skoda Motorsport, uvidime, jaky bude dalsi vyvoj...

- vybava:
puvodne LX s pomerne nadstandardni vybavou, dnes vicemene kompletni GLX vybava a jeste spousta veci navic. Jmenovite z toho, co stoji za zminku: palubni pocitac Apri CD-1i, stropni hodiny Tesla (cerne dvoutlacitkove), alarm MetaSystem s imobilizerem a centralni zamykani na DO, priprava na radio vcetne anteny, hlasic rozsvicenych svetel pri vypnutem motoru a otevrenych dverich (Akin), pametovy cyklovac, otackomer, stredovy panel, originalni ctyrramenny volant, otevirani 5. dveri packou vedle sedadla ridice, originalni kozeny paket (samozrejme vyjma volantu - tedy hlavice a manzeta radici paky a rukojet rucni brzdy), originalni prodluzovac osvitu (synchronizace s centralnim zamykanim a alarmem), osvetleni zavazadloveho prostoru, originalni vyskove reproduktory ze Solitaira, vyskove nastavitelne bezpecnostni pasy ridice a spolujezdce, originalni cerny potah stropu, originalni sfericka vyhrivana zrcatka s kourovymi skly, uzamykatelne viko kastliku, stresni okno VS-3, tonovana skla (celni s modrym pruhem), polepy sloupku, odnimatelne tazne zarizeni (bude zcela zruseno), zkracene cerne koliky zamku ve dverich z Felicie, treti brzdove svetlo vlastni vyroby, elektricke naklapeni svetel, zapojeni kontrolky pasu ke svemu pravemu ucelu, ostrikovace svetlometu (zapojene pres originalni tlacitko - export severske zeme), sterac a ostrikovac skla 5. dveri, spoiler Sport94 v laku auta (na sezonu 2016 demontovan), originalni lizatko pod prednim naraznikem, predni zasterky, zadni plastove mini-lemy, originalni striska z Black-line, originalni nasavac vzduchu na kapote motoru, originalni kourovo-cervena zadni svetla a samozrejme nesmi chybet kourove krytky bocnich smerovek, originalni reflexni celocerveny panel HELLA (v konecne fazi ale bude nahrazen jeste necim jinym - nebudu prozrazovat cim, ale kourovocerveny panel od Helly to taky nebude), originalni duralova rozperna tyc prednich tlumicu, originalni lestena koncovka vyfuku, nova originalni roletka skla 5. dveri, nove originalni naslapove kryty prahu, originalni suplik pod sedacku, variabilne jedina originalni maska s pridavnymi dalkovymi svetlomety (po celkove renovaci a v laku auta), originalni polepy B sloupku a ramu skla 5. dveri, dvoutonova houkacka z O1, ochranna lizina delici roviny motor/prevodovka s atestem, ...
Neni-li uvedeno jinak, vse jsou originalni dily, doplnky a prislusenstvi a v drtive vetsine bylo sehnano a namontovano jako zcela nove nebo bylo ve voze uz od vyrobeni.

- v techto vyctech nejsou zahrnuty dily, ktere mam jiz pripravene na montaz po dokonceni prestavby - od elektrickych stahovacek a ucelene sady fungl novych modrych GLX tapecu ve verzi pro el. okna (tedy predni bez diry na tisicihran stahovacky), HP Treningacu a jinych dilu podvozku a brzd, fungl nove sady originalnich ALU kol apod. pres hromady fungl nove originalni plechariny az po zcela nove originalni dily interieru i exterieru ci dalsi originalni prislusenstvi a doplnky; sice uz ty kramy nemam, kam davat, ale kdyz uz nove auto, tak seskladane z novych veci...

http://jurafavorit.rajce.net & http://www.youtube.com/user/JuraFavorit

-----------------------------------------------------------------------------------------------
16. brezna 2021 prikoupena Skoda Favorit Pick-up 135 LX, r.v. 1993, mezityp s interierem v provedeni "do93" v cerne barve. Na prvni pohled takovy otloukanek, nutno vsak dodat, ze v uzasnem, neuveritelne puvodnim stavu a vlastne je to celkove na sve stari a na "nakladak" velice slusny zaklad. Aktualne stradam nove originalni dily na renovaci - a docela se dari, mame napriklad skladem zcela nove sklopky, odvetravaci mrizky na "B" sloupky, zadni naraznik i s rozky a jine krasne zcela nove, jiz davno nesehnatelne originalni dily...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dedickym rizenim se ke mne s najezdem 64xxx km v roce 2023 vratil Favorit 135L r.v. 1992 prapuvodne po mem dedkovi, ktery byl az do roku 2013 ve zcela puvodnim a nutno rici naprosto perfektnim stavu, jelikoz do te doby nepoznal dest, zimni provoz ani statni mimo suchou garaz. Nasledujicich 10 let bohuzel znacne zchatral, ovsem porad jeste neztratil potencial zachrany. Sam jsem zvedav na jeho dalsi osud...
Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit
Jméno a příjmení: Jura Přezdívka: Jura_Favorit
Město: Olomoucko
Stát/kraj: Olomoucký kraj (M)
Web: http://jurafavorit.rajce.net

Warning: Undefined array key "zaplatil" in /www/doc/www.feliciaklub.cz/www/txt/klub_auta.php on line 285

Warning: Undefined array key "zaplatil" in /www/doc/www.feliciaklub.cz/www/txt/klub_auta.php on line 287




Stránka byla zpracována za 0.012s.