Motor o objemu 1,3 typ 135B
Motor BMM NEMÁ čidlo klepání.
Typ motoru - 135B | |
Identifikační kód | 135B |
Výroba | 09.94 > 09.96 |
Zdvihový objem (l) | 1,3 |
Max. výkon motoru (ISO) / při ot. (kW/min-1) | 40 / 5000 |
Max. točivý moment (ISO) / při ot. (Nm/min-1) | 94 / 3250 |
Vrtání (ø v mm) | 75,5 |
Zdvih (mm) | 72 |
Stupeň komprese | 8,8 |
Hydraulická zdvihátka | |
Pořadí zapalování | 1-3-4-2 |
Příprava směsi | Mono-Motronic Bosh |
Palivo-oktanové číslo | 91-bezolovnatý |
Zapalování | Mono-Motronic |
Vlastní diagnostika | |
Lamda - Regulace | |
Katalyzátor | |
Časování vzduchu (měřeno při vůli ventilů 0,43mm) | |
Sání otevírání před HÚ | 12° |
Sání uzavírá po DÚ | 48° |
Výfuk otevírá před DÚ | 42° |
Výfuk zavírá po HÚ | 8° |
Kontrolní a seřizovací hodnoty | ||
Kontrolní hodnota | ||
Teplota oleje | min. 80°C | |
Doba ohřevu katalyzátoru | 1 minuta | |
Volnoběžné otáčky (1/min) | 800 +- 50 | |
Předstih | neseřizuje se | |
Obsah CO při volnoběhu (%) Měřeno před katal. | 0,0 až 0,5 |
Zapalovací svíčky | |
Typ | BOSCH FR 8 DC |
Vzdálenost elektrod (mm) | 0,7 až 0,8 |
Interval výměny (km) | 30 000 |
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) | 30 (plochá) |
Typ | CHAMPION RC 12 YC |
Vzdálenost elektrod (mm) | 0,7 až 0,8 |
Interval výměny (km) | 30 000 |
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) | 15 (kuželová) |
Typ | NGK BCPR 5 ES |
Vzdálenost elektrod (mm) | 0,7 až 0,8 |
Interval výměny (km) | 30 000 |
Klíč na svíčky | velikost 16 |
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) | - |
Celý seznam zapalovacích svíček |
Přehled řemenů alternátoru | |
Typ | Řemen alternátoru |
Motor 1,3 | 4drážkový 950 mm Contitech, Optibelt |
Motor 1,3 klima | 6drážkový 1680 mm Contitech, Optibelt |
Celý seznam řemenů alternátoru |
Objem olejové náplně pro motor BMM je 4,5 litru - při výměně oleje i s olejovým filtrem reálně vypustíte lehce přes 4 l oleje. Maximální spotřeba oleje udávaná výrobcem je 0,3l/1000 km, u dobrého motoru je spotřeba oleje prakticky nulová. Olejová měrka ukazuje maximální hladinu oleje, kterou nesmíte překročit (olej se bude dostávat od spalovacího prostoru a může zanést katalyzátor) - rozdíl mezi MAX a MIN značkami na měrce je 1 litr.
Kupovat filtry MANN, originál – nekupovat Starline, Filtron, VIKA
Levné filtry mají buď špatně nastavený obtokový ventil a nefiltrují vůbec, nebo filtrují nedostatečně! Při ceně filtru Mann cca 100 Kč nemá cenu na tak podstatné věci šetřit. Všechny částice kovového otěru které filtr nezachytí se dostanou znova do oběhu a způsobí další opotřebení!
Čistič oleje | |
047 115 561 F | |
průměr | 80 mm |
výška | 79 mm |
Otevírací tlak uzávěru zpětného chodu | 0,12 bar |
Otevírací tlak obtokového ventilu | 1 bar |
Celý seznam filtrů |
= standard | = na objednávku | = nedodává se |
Nenašel jsi co hledáš? Zkus návody, nebo forum na téma 1,3 BMM.