Motor o objemu 1,6
Motor 1,6 MPi byl montován do Felicií na základě dohody s koncernem VW, kde se tento zážehový motor VW 1,6 MPi (AEE) již montuje.
Šlo o zážehový motor s vícebodým vstřikováním (zkratka MPi - Multi Point Injektion).
Motor byl dodáván ve čtyřech variantách, pro každou variantu byl použit jiný držák pomocných agregátorů:
- základní (bez posilovače a klimatizace)
- s posilovačem
- s klimatizací
- s posilovačem a klimatizací
Motory VW jsou koncepčně i konstrukčně od motorů Škoda odlišné. Sice mají převodovky v podstatě shodné, jen v detailech jsou odlišné a nezáměnné. Tyto převodovky mají upravené skříně, s převodovkami Škoda stejná soukolí rychlostních stupňů, ale jiné stálé převody. Při montáži musel být vložen mezikus eliminující rozdílná upevňovací místa. Upevňovací konzole a související díly nejsou záměnné, protože motory VW mají v příčném směru o 2° větší sklon než motory Škoda.
Zjištění vašeho typu motoru pomocí kódu motoru.
Základní technické údaje
Typ motoru - 1,6 MPi | |
Identifikační kód | AEE |
Výroba | 8/1995 - 2001 |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Max. rychlost (km/h) | 160 43 / 5000 |
Max. výkon motoru (ISO) / při ot. (kW/min-1) | 55 / 4500 43 / 5000 |
Max. točivý moment (ISO) / při ot. (Nm/min-1) | 135 / 3500 |
Vrtání (ø v mm) | 75,5 (76,5) |
Zdvih (mm) | 86,9 |
Stupeň komprese | 9,8 |
Hydraulická zdvihátka | |
Pořadí zapalování | 1-3-4-2 |
Příprava směsi | 1 AV MPi |
Palivo-oktanové číslo | 95-bezolovnatý / 98 |
Spotřeba (90km/h / 120 km/h / město / mix) | 5,6 / 7,5 / 8,3 / 7,1 |
Spotřeba combi (90km/h / 120 km/h / město / mix) | 5,6 / 7,3 / 8,5 / 7,1 |
Zapalování | 1 AV |
Vlastní diagnostika | |
Lamda - Regulace | |
Katalyzátor | |
Časování vzduchu (měřeno při vůli ventilů 0,43mm) | |
Sání otevírání před HÚ | 8° |
Sání uzavírá po DÚ | 32° |
Výfuk otevírá před DÚ | 27° |
Výfuk zavírá po HÚ | 3° |
Hmotnosti | LX verze / GLX verze |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 965 / 1015 |
Zatížení přední nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg) | 597 / 637 |
Zatížení zadní nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg) | 368 / 378 |
Užitečný náklad (kg) | 485 / 435 |
Celková hmotnost (kg) | 1450 |
Zatížení přední nápravy při celkové hmotnosti (kg) | 728 / 755 |
Zatížení zadní nápravy při celkové hmotnosti (kg) | 722 / 695 |
Hmotnost příp. vozidla (brzděné/nebrzděné) (kg) | 900 / 400 |
Hmotnosti (combi) | LX verze / GLX verze |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1005 / 1055 |
Zatížení přední nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg) | 587 / 627 |
Zatížení zadní nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg) | 418 / 428 |
Užitečný náklad (kg) | 485 / 435 |
Celková hmotnost (kg) | 1490 |
Zatížení přední nápravy při celkové hmotnosti (kg) | 714 / 741 |
Zatížení zadní nápravy při celkové hmotnosti (kg) | 776 / 749 |
Hmotnost příp. vozidla (brzděné/nebrzděné) (kg) | 900 / 400 |
Náplně | |
Objem palivové nádrže (l) | 42 |
Čistič oleje | |
030 115 561 AN / AB | |
průměr | 76 mm |
výška | 88 mm |
Otevírací tlak obtokového ventilu | 2,5 bar |
Celý seznam filtrů |
Převody | |
Stálý převod | 3,833 |
Převodový poměr I. | 3,308 |
Převodový poměr II. | 1,913 |
Převodový poměr III. | 1,267 |
Převodový poměr IV. | 0,927 |
Převodový poměr V. | 0,717 |
Zpátečka | 2,923 |
Kontrolní a seřizovací hodnoty | ||
Kontrolní hodnota | ||
Teplota oleje | min. 80°C | |
Doba ohřevu katalyzátoru | 2 minuty při 2500/min | |
Volnoběžné otáčky (1/min) | 640 - 790 | |
Předstih | neseřizuje se | |
Obsah CO při volnoběhu (%) Měřeno za katal. | 0,0 až 0,5 | |
Zvýšené volnoběžné otáčky (1/min) | 2500 - 2800 | |
Lambda hodnota při 2500 - 2800/min | 0,97 - 1,03 | |
Obsah CO při 2500 - 2800/min | max 0,3 % | |
Otáčky pro kzoušení regulačního obvodu (1/min) | 540 - 890 | |
DELTA - Lambda | 0,03 |
Zapalovací svíčky | |
Typ | BOSCH W7 LT C R |
Vzdálenost elektrod (mm) | 0,9 až 1,1 |
Interval výměny (km) | 60 000 |
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) | 30 (plochá) |
Typ | NGK BUR 6 ET |
Vzdálenost elektrod (mm) | 0,7 až 0,9 |
Interval výměny (km) | 60 000 |
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha) | 30 (plochá) |
Celý seznam zapalovacích svíček |
Přehled řemenů alternátoru | |
Typ | Řemen alternátoru |
Motor 1,6 | 6-drážkový 751 mm Contitech |
Motor 1,6 klima | 6drážkový 1080 mm Contitech |
Motor 1,6 servo | 6drážkový 1068 (1070) mm Contitech |
Motor 1,6 klima+servo | 6drážkový 1125 mm Contitech |
Celý seznam řemenů alternátoru |
Výměna rozvodů
- Vodní pumpa (030 121 008 D)
- Rozvodový řemen (032 109 119 J)
- Napínací kladka (030 109 243 K)
Napínací kladka
Příčina, proč s kladkou z druhovýroby běhal celou dobu řemen ke straně. Řemenice pro plochý řemen není plochá. Má tvar řekněme soudku. Tedy uprostřed má větší průměr než na okrajích. Originál kladka má uprostřed cca o 0,3mm větší průměr než na okraji. Výroba takové kladky je ale náročnější. Forma musí mít čelisti, aby soudkovitá kladka šla vyndat. Druhovýrobce kladky šetřil a kladka je kůželová. Tedy při jednom okraji je o 0,2mm větší, než při druhém. Na takovou kladku stačí jednoduchá forma bez čelistí a úkos pomáhá snadnému vyjmutí. Výsledek je ale takový jaký jsem pozoroval. Řemen se stále tlačí ke straně a nebýt na řemenici vodní pumpy nákolky, tak by spadnul během okamžiku.
Když kupujete kladku, dávejte pozor zda jsou na funkční ploše kladky viditelné spoje formy (dvě čelisti zanechají dvě vlasové čárky napříč kladky). Případně kladku přeměřte, zda má požadovaný tvar. Oba okraje musí mít naprosto stejný průměr (řekněme v desetině milimetru) a prostředek musí být o několik desetin větší.
= standard | = na objednávku | = nedodává se |
Nenašel jsi co hledáš? Zkus návody, nebo forum na téma 1,6 MPi.